tisdag 23 augusti 2016

23 augusti ...

...en dag att komma ihåg! Först tänker jag på min kära svärmor som hade födelsedag detta datum. Ock idag är det 89 år sedan hon föddes och snart 2 år sedan hon fick flytta till "Karl" som hon utryckte det. Inte  deppigt utan att "nu är det är snart dags för mig också".


Just denna dag för 2 år sedan var födelsedagen en annorlunda dag för Birgit för då var det dop i Fröjereds kyrka för lilla barnbarnsbarnet Siri Birgit !!
Och fantastiskt nog orkade Birgit vara med på dopet och vid denna sermoni uppmärksammade vår fina präst Per Boger att hon fyllde år och alla vi andra sjöng stående "ja må hon leva" för en fin och rörd 87-åring.

Eftersom denna dag innebar mycket fotande av alla slag så kommer ett litet galleri dop bilder jag gillar...

Storebror Harry som korsbärare...
.... och med när alla välsignar den lilla!
Fin tårta till dagens ära ...2 Birgit !!
Mitt absoluta favoritfoto från dopet...
Nydöpt på Per Boger trygga axel...
SIRI BIRGIT WILLMAN !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar