fredag 26 augusti 2016

Principen...

Jag kunde inte låta bli att lägga ner lite jobb på att få rätt. Det är ju principen att inte vilja vara oskyldigt dömd till något jag inte gjort. VAD hade jag inte gjort??? Inte åkt över Sundvallsbron den 23/7 och dessutom bara åt ett håll. Summan visade att jag passerade 1 gång....isf skulle jag nog kvar där nu !!


Ser ni vad det skulle kostat mig?? Tror ni att jag är riktigt klok som anstränger mig för HELA 9 svenska kronor.... jo för principen ...
Jag vet att dom läst av fel och ...Jag fick dom att erkänna detta. För som jag skrev i mailet "vem vill fuska och ändra regn nr för 9 kronor ? " måste vara felavläsning!!


Dom flesta hade väl betalt och glömt och det var ganska nära att jag gjorde det med. Men se'n tänkte jag att det var då sjutton gubbar om inte jag ska testa att "överklaga" för att se om dom erkänner felet. Lite lön för mödan fick jag ... ja inte menar jag dom 9 kronorna utan det gick att få RÄTT!!
Den lilla människan mot myndigheten 1-0 !!! Det kan vara en annan sak också ... mycket större på alla sätt. En annan gång är det kanske allvar och då finns hoppet kvar.
Man kan/vågar ta en chans mot "storebror"
Får man rätt är det lätt ... fel är "sisso"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar