onsdag 17 augusti 2016

Vidrigt....

Hur kan något slå undan ens ben så totalt på ett ögonblick??? Jo, tex vestibularisneurit dvs "virus på balansnerven" och det vet jag nu. Från en alltigenom bra vecka efter semestern och trevligt umgänge vid kräftmete vid Tidan så vaknar jag upp till ett totalt kaos! Ett huvud som exploderade av smärta och yrsel med kraftiga kräkningar som följd och omöjligt att stå upp.
Ambulansfärd till sjukhus,
Hemska nödvändiga undersökningar,
3 dagars kräkningar och dropp,
Datortomografi på skallen,
Undersökning på öron/näs/hals.
Och en diagnos som var bästa möjliga till slut.
Ingen hjärnblödning !!
"Bara" högersidig virus påbalansnerven !!
Är totalt dödstrött och utslagen ... men GLAD för beskedet. Går över sakta men säkert och inga bestående men.

Är hemma i min säng igen som jag önskar att jag kunde lämna men behöver ligga kvar i ett tag till.
Rejält uttömd på ork och energi är jag men jag ska vänta ut kraften innan jag försöker göra något alls.
Ta vara på VARJE DAG som är vanlig för dom är bra .... det är dom ovanliga som är på olika nivåer. Ibland riktig, riktigt höga och ibland....väldigt, väldigt låga....
Nu biter jag ihop och kommer igen, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar