lördag 3 maj 2014

Mer än nog!

Typiskt nog verkar det ena efter det andra hitta mig nu efter 65-årsdagen. Hmmm knepigt ... ja det var denna ggn en aning självförvållat men inte helt. Jag har nästan hela mitt liv haft allergi av olika slag. Den värsta tiden är på våren då pollen av björk är det som drabbar mig hårdast av allt. Dessutom tål jag inte: pälsdjur, kvalster, nötter o mandel, stenfrukter, mögel, maskrospollen och hasselpollen! Var det allt tro? Det räcker. En vår som denna när det exploderar i naturen och pollenhalten i luften är extra hög vill inte mina mediciner ge mig lindring nog och så gjorde jag även en dundermiss 1 maj. Helt och hållet mitt eget fel men...nu vet jag.

Jag ska aldrig någonsin mer vara i närheten av NUTELLA !!!

Bakade till ett kalas och det nya receptet innehöll lite nutella i glasyren och på kalaset provade jag en bit. Skulle jag inte ha gjort. Efter ett par timmar utbröt den värsta allergiattacken jag någonsin haft i mitt liv.

Raskt till akuten med andnöd för behandling och det blev en massa nya, bättre mediciner som följd.
Nu fick jag både snabb och bra hjälp men detta vill jag undvika i all framtid om det går.

Ingen blir för gammal att lära och jag lärde mig:
Utan luft i lungorna mår man inte alls bra!!!
Så nu får jag leva med den kunskapen av egen erfarenhet.

Mår bra igen så vi hörs ....
Kramar från en klok gumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar