onsdag 5 augusti 2015

Väta och blåst...

....har det varit gott om denna sommar. FÖR gott om tycker många av oss som gillar värme och sol men ändå inte vill ha bruna, nerbrända gräsmattor och att lövet torkar bort och faller innan vi ens tänkt höst. Jag vill därför dela med mig av det som varit lyckade projekt.

När jag tog avläggar från fjolårets vita pelargon så trodde jag inte på detta resultat. Tre prunkar i vårt uterum och jag är jättestolt över min tur och "skicklighet" över resultatet. 
Min nyplanterade pion blommade så här fint fast många påstår att dom inte blommar år 1! Detta bevisar motsatsen.... fast en planta blommade inte så det kanske är 50/50 då.
För första gången provade jag sätta vitlök och om dom blir bra dvs goda/starka vet jag inte än... har inte skördat men vilka vackra blommor vitlöken har.
Denna hortensia köpte jag förra året och testade övervintring i garaget tillsammans med våra stamrosor och är jättenöjd.
Måste visa hur vacker naturen är inpå knutarna bara man öppnar ögonen. Detta foto är från bron i Fröjered ut över Tidan och kan man klaga på skönheten här hemma??  NEJ....
Vi hörs och Kramizzzzar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar