fredag 14 augusti 2015

Skördetid!

Sol och värme gör att allt börjar bli klart att skörda. Potatisen är snart slut i landet och idag har jag gjort en hel del i trädgården.  

Tagit upp löken och hängt på tork...


Och plockat dom första gurkorna på friland. Lättsaltade dom för nu är vi sugna....

Vi fick 2 tomatplantor som Harry sått (med lite hjälp) och himmel så mycket tomater det blev. Dom mognar så det knakar i värmen!
Till mitt första trädgårdsarbete på morgonen sist i inlägget .... sorjebarnet ... vattenfallet....
Happ, bara att konstatera att det finns saker som man inte bedömer rätt från början. Det var mycket svårare och tar mycket längre tid men det SKA bli bra innan jag ger mig !!
Dagens status: murat runt kanten för att täta alla små kryphål för vattnet att rinna åt sidan.

Håller alla tummar och tår för att vattnet rinner DÄR JAG VILL nu så att jag blir nöjd nån gång! Skön solhelg till er alla.....kramizzzar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar