lördag 6 juni 2015

Vilken man!!

Vad kan man annars säga?? En stor och mäktig uppvaktning fick Kent och några fler i Helsingborg sista helgen i maj. Det var i samband med Svenska Riksidrottsförbundets stämma och val av ny ordförande efter Karin Mattson som uppvakningen skedde. Det är inte vem som helst som kan bli utvald för att få denna utmärkelse minsann. Alla mottagare hade många års ideellt arbete bakom sig. Kents meriter är 49 års arbete i Fröjereds IF !! Ofattbart.... eller hur???
 
Jag hade möjligheten att på egen bekostnad också få bevista denna högtidliga händelse. Som ni ser var det pampigt värre när alla dessa män och några kvinnor satt uppradade på scenen och raden bakom mig satt den blivade ordföranden fd polischefen Björn Eriksson. 
Efter denna 1 timme långa utdelnings-ceremonin var det uppdukat till festlig middag i sann Nobel-anda ! Ca 700 personer serverades mat och det gick smidigt ska jag säga. Heder åt dom snabba servittris/törerna !!
 
 
Dekorationerna över borden var överdådiga....
 
 
Jag är mycket stolt över Kent som lagt ner så många år i föreningen i hans hjärta. Min insats är minimal i sammanhanget och är bara att jag har varit utan honom vid dessa tillfällen. Och ( hoppas jag) inte klagat alltför högt ... Kanske, kanske har "någon" i familjen påbörjat en ny era i samma förening...
 den som lever får se......Kramizzzar....

1 kommentar: