söndag 3 augusti 2014

Oj, augusti...

...REDAN !!  Visst är det så att när man har det trevligt så rinner tiden iväg. För ganska många är det jobbardags igen efter en mycket solig och varm julimånad och nästan ingen kan väl klaga på vädret om man inte är beroende av att det växer i jorden. För det gör det inte så bra utan väta som det varit ont om. Ja, en del gillar inte värmen av andra orsaker också men ....jag gillar sol,värme,bad och allt annat som hör till!
Min fritid har till stor det bestått av måleriverksamhet av både det ena och det andra slaget och jag känner mig nöjd med penseln i handen och även efteråt när jag ser resultatet.
Med en god bok i öronen så är det bästa sortens TERAPI ...

Många projekt har klarats av (med mellanrum) och nu är det vädret som har gjort allt möjligt i år.
Trädäcken har oljats, panel på huset målats, staketet målats, planket målats, och nu också hylla och stolar från altanen... undrar ni om jag gjort något annat så HAR jag det. Mycket annat men nu får ni se resultatet av stolarnas förvandling.



Och visst syns det stor skillnad på planket så inte var det onödigt heller.


Min fantastiska man har givetvis bidragit med en hel del assistans bla har han skruvat isär och ihop alla 8 stolarna vilken enligt honom har tagit längre tid än att måla delarna för mig!
Han har rätt i det också som i så mycket annat.
Hur som helst har vi gjort ett gott lagarbete!

Kraaamar och vi hörs ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar