onsdag 29 januari 2014

Duktiga jag!

Nu minsann ska jag skryta lite...men bara lite. Jag har tagit tag i min krage ( nu har jag T-shirt men ändå) och fått gjort något som jag har behövt och tänkt göra länge! Gissa vad ??
Jo, det var så att en frysbox behövde frostas ur...hur kul är det? Så underbart kul när det är färdigt. Och det är det nu, jippi !!
Gissa vad som fanns där nere under kräftor, ärtsoppa, skivade äpplen och lite annat smått och gott jo, JORDGUBBAR.
Då ramlade jag rakt i ett jordgubbssaftkok... ska man sätta bindestreck i detta långa ord ? Ingen aning men just nu luktar det sommar i mitt kök.

SOMMAR, det är det långt till men tiden rusar på. Hoppas på mycket god jordgubbsskörd ( nästan lika lång ord igen ) i år så jag får mer påfyllning i fysen. För sådana här dagar känner jag mig nyttig och glad. Då kan jag med gott samvete sätta mig i soffhörnan och ta fram mitt handarbete en stund.
Just nu stickar jag vantar på löpande band.
Sådana här vantar. Detta är det 3:e paret på raken och ska till Lidköping är det tänkt!
Saften ska jag ge bort till mina 3 barns familjer för där går det åt som smör i solsken!!
Ok , en flaska ska vi väl dricka ur hemma hos oss, antingen besökare eller vi båda gamlingar <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar