måndag 27 mars 2017

Ny...tvättat för säsongen??

Visst kanske jag skulle visat hur barnbarnens overaller såg ut när vi kom hem efter utflykten till badplatsen i lördags men.... nej .....
BADBLATSEN....ja jag vet, låter inte klokt men med lite tillbehör som: 1 snöskyffel, 2 spadar, 2 hinkar och en dumpers i plast gick det alldeles utmärkt att leka i geggan vid kanten av Tidan !! Givetvis i kläder efter väder som såg ut som vet inte vad när vi kom hem. Och när man är som jag är, sitter lugnt tills det är dags att göra rent efteråt så fick dom hållas. Väl hemma blev det skurning av kängor och avspolning av det värsta först, sedan på med såpa och skurborste. Därefter en omgång i tvättmaskinen och simsalabim....trolleri !! 


Inga fläckar i sikte.


Och inte här heller.

Nu håller jag alla mina 2 tummar för att overallsvädret är över för säsongen så det bara är för mamman (eller pappan) att hänga in/ lägga undan dom i fint skick!!
Jag vill inte ha mer snö!!
Tar inget för givet dock eftersom det ibland kan snöa i april.... men snälla nej tack!
Kramar och hörs.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar