onsdag 22 oktober 2014

Lite gammalt gott !!

Som alla vet är det vissa partier i livet som man tittar bakåt lite mer än annars. Just nu gör jag det.
På bilden bredvid som är på mina kära föräldrar vid sin gamla SAAB när dom som vanligt varje år hade varit och plockat liljekonvalj i backarna runt Ekedalen. 


 Denna bild visar min granne och lekkamrat Solveig när vi var uppklädda på skolavslutningen. Att ha vänner var viktigt även då och på vår "mammas gata i stan" fanns det många barn i alla åldrar. Fast vissa lekte man mer med än andra ,då också precis som nu.
Kolla på detta gamla familjefoto som säkert är taget sommaren 1950 !!
Pappa Bengt, mamma Britta,storebror Leif och så lilla jag som inte kunde stå på benen antagligen. Eller också kunde jag inte stå still medan kortet togs, precis som nu alltså.
Dom ränderna har inte gått ur !!


Avslutar min nostalgitripp med familjen i trädgården när min bror tog sin realexamen 1958 (gissar jag) ...Stor fest med hela släkten samlad för att fira en mycket duktig elev som kunde ståta med toppbetyg och fler stipendier. Den brodern är jag stolt över och jag är glad över min uppväxt, fina vänner och underbara föräldrar. 
Men nu är det nuet som gäller så....vi hörs igen....kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar